הפארמדיקים מספרים: "עשרות איש נפלו האחד על השני, חלקם נרמסו"

איתי גדסי No Comments on הפארמדיקים מספרים: "עשרות איש נפלו האחד על השני, חלקם נרמסו"

הפארמדיקים שהיו בעת האסון הכבד במירון וחשו להעניק עזרה למאות הנפגעים, מספרים על רגעי האימה באסון חסר התקדים בהילולת הרשב"י

22:24
27.04.24
קובי פינקלר No Comments on ברקע הלחימה ברצועה: גדודים בצה"ל נערכים לפעולה ברפיח

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

אסון מירון. המראות הקשים והמזעזעים שנראו הלילה במתחם ההילולה במירון, יחקקו לעד בזיכרון האנושי בשל גודל האירוע הבלתי נתפס ביום הקדוש של הילולת רבי שמעון.

פאראמדיק מד"א עמרי הוכמן שהיה מהראשונים להגיע לטפל בנפגעים סיפר על האירוע חסר התקדים שהגיע אליו: "הגענו למקום כשהייתה המולה גדולה ועשרות אנשים רצו לכיוון שלנו, הם צעקו לנו לאן להגיע וסיפרו שיש עשרות אנשים שנפצעו".

עמרי מוסיף ומספר, "המראות היו קשים מאוד, עשרות פצועים שכבו סמוך לטריבונה ועל המדרון ועשרות נוספים התהלכו כשהם סובלים מפציעות שונות".

כמו כן, "הכוחות הגדולים של ההר התחילו בטיפול רפואי ובביצוע פעולות החייאה, ובעזרת אלונקות חילצנו את הפצועים למרפאות מד"א על ההר, ומשם המשכנו את הטיפול באמבולנסים, ניידות טיפול נמרץ ומסוקים לבתי החולים בצפון הארץ ובירושלים".

יהודה גוטליב חובש איחוד הצלה שנתקל בקריסה והזעיק את הכוחות סיפר: "הייתי באבטחה במקום ונתקלתי בקריסה של עשרות איש שנפלו האחד על השני. חלקם נרמסו ואיבדו את הכרתם. ביקשתי מייידי ממוקד איחוד הצלה להזעיק למקום כוחות נוספים ודיווחתי כי יש צורך בסיוע רפואי דחוף לעשרות נפגעים".

לייזר היימן סמנכ"ל מטה מתנדבים איחוד הצלה מסר: "מדובר באירוע קשה מאוד שלא חוויתי מאז שנת 2000 כשנכנסתי לתחום של הצלת חיי אדם".

דב מייזל סמנכ"ל מבצעים של איחוד הצלה הוסיף: "עקב אופי האירוע צוותי חוס"ן – היחידה לעזרה ראשונה נפשית של איחוד הצלה העניקו ומעניקים סיוע למספר רב של נפגעי חרדה שנתקלו בזירה הקשה".

אלי פולק מנכ"ל איחוד הצלה שהגיע אף הוא לזירה הוסיף: "מדובר באירוע חריג מאוד בהיקפו ולצערנו נגבו חיי אדם. עשרות מתנדבים של איחוד הצלה השתתפו בפעולות ההחייאה והעניקו סיוע לכמאה נפגעים במצבים שונים – חלקם פונו למרכז הרפואי זיו בצפת, רמב"ם בחיפה, וגליל מערבי בנהריה באמבולנסים של איחוד הצלה".



0 תגובות